VILLA AUGUSTUS

 28 29

Tatilim var, param var, yürüyüp konuşabiliyorum ancak ne hikmet pek yerimden kıpraşamamak gibi bir hal içerisindeyim sürekli. Azanın şükrü güneş doğduktan sonra kuşluk namazı kılarak pek tabii verilebilir. Ancak bir de tebdil- i mekan edip sıhhat bularak şükre şükür katmak var.

1VA

Bu gün şeytanın bacağını bir güzel kırasım var. Bu gün her zamankinden bir farklı olasım var. Bu gün durgun sulara gidesim var. Bakalım ne kadar varlık göstereceğim.

2VA

Dordrecht’te bulunan Villa Agustus, otel, restoran, pazar, kafeterya, bahçe ve salonlarıyla, ne ararsanız bulabileceğiniz bir vakit geçirme mekanı. Yaz boyu devam eden konserler, bahçesinde ansızın karşınıza çıkan kah şarkı söyleyip kah dans eden oyuncularıyla bir gezme-görme, eğlence-dinlence mekanı. Web sitesinin bile kendine has bir tarzı var.

43

Bahçesi ki Villa’nın kalbi, çiçek-böcek, meyve-sebze her tür baharat-yeşillik ve dinlenme mekanı yanı sıra çocuklar için ufacık da olsa bir oyun alanı var. Alan dediğime bakmayın, tek bir tahterevalli ve ikili bir salıncaktan oluşuyor.

4647 4849

Kafeteryasında yine büyük kısmı kendi bahçelerinde yetişen mevsim meyveleriyle hazırlanan tartları var dense de, ben limonlu ve karamelli tarttan başkasını görmedim. Sanırım bir iki tür de kek vardı. Gerek bahçede yetişen ürünlerden gerekse fırında pişirilen ekmek, kurabiye türlerinden evinize giderken satın da alabiliyorsunuz. Ateş pahası!

 4VA5VA 6VA7VA

8VA9VA  11VA  13VA14VA

2715VA16VA

Bacım her gittiği yerde mutlaka bir tanıdık bulmalı.

17VA 18 

Masalarda peçete niyetine kocaman kocaman kurulama bezleri var. Teyzeler amcalar bunları üstlerine açıp yemeklerini yiyorlar. Tam bir protokol durumu yani.

2021 2212VA

3VA45 23

Zaten fotoğraflardan da gördüğünüz gibi üç beş çol çocuğu saymazsak gerisi hep aristokrat.

25 26     

Toplantı, yemek daveti, sunum ya da resepsiyon vermek için bulunan salonlarının yanı sıra limon ağaçları dışarı çıkarılınca sadece yaz ayarlında kullanılan Limonia adında bir serası var.

3031

3233

3435  41

Bir de her tür zamazingonun bulunduğu hediyelik eşya dükkanı var ki ıvır zıvır, entel-dantel her şey mevcut. Burası adeta geri dönüşümün tavan yaptığı bir minik dükkancık. Boyanmış ve ağzı dantellenmiş deterjan kutularından tutun da aklınıza teneke ve plastikten dönüştürülmüş, çapıttan yamanmış, ne geliyorsa her bir çiriş mevcut. Abim bile görse babama fırsat bırakmadan çiriş, çiriş, çiriş derdi eminim. :) Laf aramızda ben bile dedim.

363738394042

Sakın ha, diyerek sıkıca bir tembihleyeyim ki gidenler şaşırmasın. Villa Agustus dediğiniz yer öyle aman aman bir yer değil. Gayet basit, ancak düzenli olduğu için pek bir gösterişli. Hele bahçesindeki sandalye ve masaları hiç görmeyin; hepisi pas içinde, ancak otantik bir hava var hepsinde de. Yani şehir içinde bir köy, ya da köyümsü ama lüküs bir mekan diyelim. Artık pasın, tenekenin, plastiğin neresi lüküsse?

1910VA

Nasıl mı buldum? Çok basit. Zamanın en kısa ifadesiyle “internetten”. Biraz teferruatlı anlatmam gerekirse, Ingrid’in blogu Woodwoolstool ve CafeNohut‘un sahibesi Ayda’nın vesilesiyle diyeyim. İngrid hanım her zamanki gibi yoktu tabii, o hafta perşembe günü olacakmış orada. Hatta perşembe günü gitmiş olsaydık bir buket çiçek de alabilirdik.

24

Amsterdam’a yaklaşık , 1,5 saat mesafede. Önce trenle Dordrecht* şehrine, oradan da 15 numaralı otobüsle beş dakikalık bir yolculuktan sonra kolayca ulaşabiliyorsunuz.

Oranjelaan 7

3311 DH Dordrecht

Telefon: 078-639 31 11

*Sakın ola, siz benim gibi fazladan bir de para ödeyip hızlı trenle gitcem diye aktarmalı gitmeyin. İstasyonlarda inip binerken, ve tren beklerken zaten dolaşmalı giden trenle aynı vakitte ulaşıyorsunuz. Dolaşarak gidin ama tek trenle gidin. Bu gün NS’e hakkatten gıcık oldum. Onların sözünü dinlemeseydim, bindiğim tek trenle güzel güzel gidecektim. Ah NS ben sana ne deyim, bilmem ki?

Bir şey daha var, sabah erken saatte çıkarsanız yola, vakitlice mekanda olursunuz. Nitekim bu yolun bir de geri dönüsü var.

Yorumlar
  • yeşim diyor ki:

    çok hoş bir yer benim gibi kafe açmak isteyenlere bence ilham verici lakin benim fotolardan gözüme takıldı da çantamın aynısından yapmışsın kendine ben de dünyada tek bende var bu dizayn diye hava atıyordum:)

    • efsus diyor ki:

      Artık dünyada bir tek sende olmasının yanı sıra bir de web sitelerinde arzı endam ediyor bahar çantası. :)
      Karar vermelisin canım, tam zamanlı bir anne mi, sosyete bir yoga eğitmeni mi, yoksa kafeterya mı? yaşın geçiyor çabuk ol.

  • Tuhfe diyor ki:

    Cok guzel anlatmissiniz, gitmis kadar oldum.

    Yolum duserse yine de bir goz atmak isterim.

Yorum Yapın